به بهترین ها فکر کنید! خوش آمدید.

مشاوره رایگان :
0992

مدل والان پرده

مدل-والان-پرده
فهرست مطالب

یکی از وسایل تزئینی برای روی پرده، والان است که در سبک‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود است. در این مقاله با انواع مدل‌های والان پرده همراه با عکس آشنا خواهید شد.

آدار دکو با بیش از چندین سال سابقه کاری در فروش انواع پرده منزل، در کنار شماست تا بهترین انتخاب را داشته باشید. جهت گرفتن مشاوره رایگان برای انتخاب و خرید والان پرده و ارسال کاتالوگ نمونه کارها و محصولات کافی‌ست تماس بگیرید.

شماره تماس آدار دکو

والان پرده چیست؟

والان-پرده-طرح-سنتی

والان پرده همان پارچه های کوتاهی است که از پرده اصلی عموما کوتاه تر و کوچیک تر است و وظیفه پوشاندن کل پنجره را ندارد؛ بلکه کار والان، پوشاندن چوب پرده و میل پرده است برای ظاهر زیبایی که به پرده می دهد. والان  پرده هم می تواند روی پرده دیگری قرار بگیرد و هم به عنوان پرده کامل و برای زیبایی نصب شود. والان علاوه بر این ها، می تواند موجب هماهنگ شدن اجزای مختلف دکوراسیون هم شود. برای مثال والان با مبلمان شما هماهنگی زیبایی می تواند بسازد.

انواع والان

مدل-والان-پرده-یک-طرفه

والان هم مثل خود پرده انواع مختلفی دارد و دنیایی گسترده است؛ برای داشتن خریدی خوب و درست، بهتر است انواع والان را بشناسید تا بتوانید آنی را انتخاب کنید که به کارتان بیاید و سنخیت بیشتری با فضای شما داشته باشد.

1. مدل والان ساده و شیک

مدل والان ساده و شیک

این روزها هر زمان صحبت از چیدن دکوراسیون یا زیبایی به میان می‌آید، صحبت از سبک مینیمال و ساده هم می‌ شود. چرا که سلیقه عمومی بسیار به سمت اجزای ساده و شیک سوق پیدا کرده است. والان هم از این قاعده مستثنی نیست؛ انتخاب یک مدل والان ساده و شیک می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای فضای شما باشد به شکلی که با همه دیگر وسایل هم همخوانی داشته باشد. دست شما هم برای تنوع رنگ باز است.

2. انواع والان حریر

والان-حریر

پارچه های حریر اگر در قالب والان استفاده شوند، والان حریر شناخته می شوند؛ والان حریر در انواع ساده و مدل شال گردنی هم بسیار زیباست. برای خانه های با متراژ کم، والان حریر انتخاب بسیار جذابی است چرا که خانه را دلباز نشان می دهد اما اگر خانه شما نورگیر است و قصد کنترل کردن نور را دارید، بهتر است از پارچه های ضخیم تری به عنوان والان استفاده کنید.

انواع-مدل-والان

امروزه والان های پرده توری یکی از پرطرفدارترین مدل پرده آشپزخانه محسوب می‌شوند که زینت خاصی به آشپزخانه شما می‌بخشند.

3. مدل والان توری

مدل والان توری

یکی از مهم ترین مزایای مدل والان توری، شست و شوی بسیار راحت آن است. در واقع شما می توانید والان توری را برای پرده انتخاب کنید تا در سریع ترین زمان و راحت ترین حالت هر موقع خواستید والان را بشویید و نیاز به خشک‌ شویی هم نداشته باشید.

4. مدل والان مخمل جدید

والان-پرده-طوسی

 

خرید مدل والان مخمل جدید از دو جهت بسیار مناسب است:

  • اولا: اینکه اگر می خواهید نور کمی وارد فضا شود،پارچه مخمل به علت ضخامتی که دارد، تا حد زیادی مانع از عبور نور خواهد شد.
  • دوم: پارچه مخمل بسیار تجملاتی است و با قرار گرفتنش در فضا، دکوراسیون شما را تجملاتی و بسیار زیبا جلوه می دهد.

انواع والان پرده

5. مدل والان مخمل یک طرفه

پرده-والان

مدل والان مخمل یک طرفه به نسبت مدل دو طرفه آن بروز تر است و امروزه کاربرد بیشتری هم دارد. برای خانه های کوچکی که فضا برای نصب والان دو طرفه ندارند یا پنجره کوچکی که والان دو طرفه مناسب آن نخواهد بود، استفاده از والان یک طرفه انتخاب درستی است و اگر تصمیم دارید با والان، نور ورودی به فضا را کم‌تر کنید، مدل والان مخمل یک طرفه بهترین گزینه برای شماست.

6. مدل والان مخمل پانچ

پرده-والان-پانچی

وقتی از والان مینیمال صحبت می کنیم، منظورمان دقیقا چیزی شبیه مدل والان مخمل پانچ است. این نوع والان با توجه به سادگی که دارد، انتخاب بسیار زیبایی خواهد بود و اگر رنگی خنثی هم انتخاب کنید، عملا یک پرده و والان مینیمال را به خانه خود آورده آید.

7. مدل والان مخمل ساده

والان-پرده-سلطنتی

گاهی ممکن است شما قصد خرید والان را داشته باشید که عیوب پرده و پنجره را بپوشانید اما متیل نیستید که پنجره و پرده شما زیادی شلوغ شود و فضا را به سمت کوتاه تر شدن پیش ببرد.‌ در چنین شرایط انتخاب مدل والان مخمل ساده انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. والانی که هم عیوب را می پوشاند و هم فضای زیادی را اشغال نمی کند.

8. مدل والان مخمل حاشیه دار

والان-پرده-ترکیبی

در واقع حاشیه کاربرد عملی ندارد و به نوعی اکسسوری محسوب می شود و بر روی والان ساده دوخته می شود تا زیبایی آن را دو چندان کند. این نکته را بخاطر داشته باشید که اگر خانه ای کلاسیک و تجملاتی دارید، مدل والان مخمل حاشیه دار مناسب است اما اگر بقیه خانه تان ساده‌تر است، شاید در انتخاب این نوع پرده بتوانید کمی بیشتر فکر کنید.

9. مدل والان پلیسه

والان-پرده-پلیسه

هر چه از مدل های مینیمال و ساده و مد شدنشان بگوییم، باز هم مدل والان پلیسه از انواع پر فروش و پر طرفدار آن است. مدل والان که به مدل والان جعبه پلیسه ای معروف است، همانطور که از اسمش پیداست شبیه یک جعبه صاف و مرتب دوخته و نصب می شود. بر روی آن به فواصل معین پلیسه هایی وجود دارد.

10. مدل والان پرده نوع شال گردن

والان-پرده-شنلی

یک مدل والان پرده نوع شال گردن است که در این مدل، والان اطراف چوب پرده یا میل پرده به شکل شال گردن مرتب چرخانده می‌شود و دو طرف آن هم آویزان می‌ ماند. این مدل بیشتر اسپورت محسوب می شود و مناسب فضاهای خیلی رسمی نیست.

11. والان پرده کتیبه

والان-پرده-ترکیبی

عده ای معتقد هستند که مدل کتیبه جزو والان ها محسوب نمی شود اما این چنین نیست و کتیبه هم نوعی قاب است که مثل دیوار پرده ای بر روی پنجره قرار می گیرد و برای تزئین پنجره استفاده می شود. کتیبه ها جنس های مختلفی می تواند داشته باشد از جمله: چوب، کاغذ، پارچه و سایر مواد سبک که با توجه به کارایی و سایر اجزای خانه تان باید نوع مناسبی را انتخاب و تهیه کنید.

12. والان پرده مدل رولی یا پرده ای

پرده-والان-خرید

چرا به والان رولی، والان پرده ای هم می گویند؟ چون این والان می تواند به عنوان پرده اصلی هم استفاده شود. شما می توانید والان رولی را در ارتفاع های مختلف جمع کرده و با استفاده از بند یا گیره آن را ثابت کنید. با توجه به اینکه این والان ها می تواند به عنوان پرده هم استفاده شود، با هر جنسی می تواند دوخته شود که مطابق سلیقه شما باشد.

13. والان پرده مدل پانچ

والان پرده مدل پانچ تشکیل شده از پرده و میل پرده است و اصولا هم چین زیادی ندارد و بر خلاف پرده ها و والان های دیگر پارچه زیادی لازم ندارد که همین عامل هم باعث ارائه آن با قیمت مناسب تر است.

14. مدل والان تاب دار

مدل والان تاب دار تا حد زیادی به مرتب بودن و دوخت استادانه آن بستگی دارد. یک پارچه سر تا سری که روی میل پرده چندین بار تاب داده شده و در نهایت دستک های آن در طرفین قرار دارد.

15. والان پرده جدید ترکیبی

والان پرده

در دوخت و طراحی والان هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ چه از نظر طراحی و چه از نظر جنس پارچه و رنگ آن. تمام مدل هایی که گفتیم و دیدیم می تواند با یکدیگر ترکیب شود و مدلی جدید را خلق کند‌. برای مثال والان توری یا حریر با والان ساده خیلی خوب ترکیب می شود و ممکن است ترکیب های بسیار خوب دیگری هم وجود داشته باشد که شما باید آن را خلق کنید.

16. مدل والان پرده جناغی

پرده-والان-جناغی

مدل والان پرده جناغی يک يا چند لبه مثلثی به صورت سینوسی و ادامه‌دار دارد. اگر مبلمان شما تک رنگ است، از یک آویز پرده جماغی طرح‌دار استفاده کنید و از این طریق توجه ها را به سمت نقطه کانونی خانه یعنی پنجره و پرده ها بکشانید. بدون اینکه فضا را شلوغ کنید، یک مبلمان تک رنگ انتخاب کنید و با رنگ هم خانواده اش مدل والان پرده جناغی بدوزید تا زیبایی فضا دو چندان شود.

17. مدل والان پرده سنتی

طرح-.الان-پرده

مدل والان پرده سنتی همان پرده های با رنگ و طرح اصیل هستند در طیف رنگی بسیار متنوع و زیبایی که در قالب های سنتی، قدیمی، اسلیمی و … قرار می گیرند. برای خانه هایی که کل فضا سنتی چیده شده است یا خانه هایی که چندین دکوراسیون دارد و یک بخش آن به سبک سنتی چیده می شود، این نوع مدل والان پرده سنتی عالی ست.

والان-سنتی

پاسخ به سوالات متداول در خصوص انواع والان پرده

در ادامه به مهمترین سوالات پیرامون والان پرده پاسخ داده ایم:

1. جدیدترین مدل والان پذیرایی، چه نوعی است؟

دو مدل دکور ریزشی و دکور لیفه­ای از انواع جدیدی هستند که در فضاهای مدرن این روزها بسیار استفاده می شوند. این مدل ها هم با پارچه ساتن و هم مخمل در انواع طرح دار و ساده دوخته می شوند. دیدن نمونه کارهای بیشتر: انواع مدل پرده پذیرایی مناسب نوروز 1403

2. محیط پذیرایی کلاسیکی دارم، چه مدل والان پرده ای مناسب این محیط است؟

والان پرده با جنس مخمل برای محیط پذیرایی کلاسیک بسیار انتخاب به جایی خواهد بود.

3. آیا برای محیط های مدرن، والان پرده انتخاب  مناسبی است؟

بله؛ شما می توانید والان پرده را هم به سبک مدرن انتخاب کنید. برای مثال والان پانچ کاملا مناسب فضاهای مینیمال و مدرن است.

4. پرفروش ترین مدل والان پرده ، کدام است؟

والان مخمل یک طرفه به دلیل فیمت مناسب، یکی از پرفروش ترین مدل‌های پرده والان است.

5. چه مدل والانی برای پنجره کوچک مناسب است؟

اگر عرض پنجره شما از ۱/۵ کم‌تر است، پیشنهاد ما این است که از والان استفاده نکنید. اما اگر علاقه مند به دوخت و تهیه والان هستید، استفاده از رومن برای پنجره کوچک انتخاب خوبی است.

پرفروشترین رنگ مدل والان کدام رنگ است؟

در پنجره های بزرگ‌تر حتی می توان از دو رنگ برای والان آن استفاده کرد. این روزها اصولا والان ساده و با رنگ های خنثی و نود بیشتر مورد پسند است. رنگ نسکافه ای برای افرادی که خانه های کرم و شکلاتی دارند و طیف های مختلف رنگ سبز برای افرادی که علاقه مند استفاده از رنگ ها هستند.

آدار دکو به عنوان یکی از بزرگترین مرکز فروش پرده در تهران، فروش انواع پرده اداری و منزل را به صورت مستقیم از تولیدی به دست مصرف کننده می رساند تا با قیمت مناسب و 3 سال ضمانت تمامی یراق آلات، خریدار، تجربه لذت بخشی را تجربه نماید. جهت مشاوره و اندازه گیری رایگان کافیست با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید انواع پرده به صورت مستقیم از تولیدی با سه سال ضمانت