به بهترین ها فکر کنید! خوش آمدید.

مشاوره رایگان :
0992

انواع مدل پرده پذیرایی محبوب + عکس

فهرست مطالب

پرده پذیرایی یکی از چند رکن مهم در دکوراسیون است که در بدو ورود به پذیرایی به چشم می‌آید؛ به همین دلیل دقت در انتخاب مدل مناسب برای پرده پذیرایی اهمیت بسیاری دارد. انتخاب پرده متناسب با علاقه، نیاز و دیگر اجزای دکوراسیون، برگ برنده پذیرایی شما خواهد بود.

آدار دکو با بیش چندین سال تجربه فروش انواع پرده منزل و اداری، به صورت مشاوره رایگان کنار شماست تا شما بتوانید بهترین مدل پرده پذیرایی متناسب با کارایی و محیط منزل خود انتخاب نمایید کافیست با ما تماس بگیرید.

جهت آشنایی بیشتر با انواع مدل ها و همچنین دیدن نمونه کارهای آدار دکو تا انتهای این صفحه همراه ما باشید.

شماره تماس آدار دکو

 

در این مقاله شما را به بروزترین مدل های پرده پذیرایی مناسب برای نوروز 1403 آشنا می کنیم.

انواع مدل پرده پذیرایی مناسب نوروز 1403

مدل پرده پذیرایی

پرده پذیرایی انواع بسیار گوناگون و متنوعی دارد که انتخاب آن بسته به محیط و سلیقه ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. این روزها دیگر مانند گذشته همه پرده‌ها به تور محدود نمی‌شوند و انواع مدل پرده پذیرایی برای انتخاب، سفارش و خرید وجود دارد.

1. مدل پرده پذیرایی مدرن

پرده پذیرایی

همه چیز رو به مدرن‌تر شدن پیش می‌رود و پرده هم از این قاعده مستثنی نیست؛ حالا دیگر مثل گذشته تور و والان پر تکرار ترین پرده مورد استفاده نیست و خرید پرده پذیرایی مدرن طرفداران زیادی میان نسل‌های جوان‌تر پیدا کرده است.

دیدن عکس بیشتر: مدل والان پرده

  • پرده پذیرایی مدل شید رومن

پرده-پذیرایی-مدل-شید-رومن

یکی از انواع پرده‌های مدرن، پرده پذیرایی مدل شید رومن است که نوعی پرده کرکره‌ای محسوب می‌شود و جنس آن پارچه‌ای است؛ این پرده هنگام جمع شدن، حالتی پلیسه به خود می‌گیرد و برای جمع شدن نیاز به اهرم دارد.

  • پرده پذیرایی مدل شید بالون

پرده-پذیرایی-شید

پرده پذیرایی مدل شید بالون همان طور که از نامش پیداست، پایین آن در حالت جمع شده، پف دارد و به شکل بالون است. این پرده به علت شکل فانتزی که دارد برای اتاق خواب مخصوصاً اتاق خواب کودکان بسیار مناسب است.

آشنایی بیشتر: انواع پرده شید

  • پرده پذیرای مدل پانچ ساده

پرده-پذیرایی-پانچ-ساده

یکی از انواع پرده‌های مینیمال، پرده پذیرایی مدل پانچ ساده است؛ این پرده‌ دارای پانچ‌هایی در طول پرده است که محل اتصال پرده به چوب پرده می‌باشد. همان‌طور که از نامش پیداست این پرده ظاهری بسیار ساده و مینیمال دارد.

عکس پرده پذیرایی

 

مدل پرده پذیرایی

پرده پذیرایی پانچ

  • پرده پذیرایی مدل زبرا

پرده-پذیرایی-زبرا

پرده پذیرایی مدل زبرا یکی از انواع پرده مدرن است که از نوارهای یک درمیان تور و پارچه تشکیل شده است. این نوارهای راه راه، به صورت افقی و موازی کنار هم قرار می‌گیرند و به همین دلیل به این پرده، پرده گورخری هم گفته می‌شود.

دیدن نمونه عکس های بیشتر این مدل: مدل پرده زبرا

  • مدل پرده پذیرایی سیلوئت

مدل-پرده-پذیرایی-سیلوئت

پرده پذیرایی مدل سیلوئت به زبرای سه بعدی هم معروف است؛ این نوع پرده دو لایه توری یا حریر دارد که به صورت موازی در کنار هم قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، یک لایه پارچه‌ای هم به صورت افقی میان دولایه موازی قرار می‌گیرد.

دیدن عکس بیشتر: مدل پرده زبرا سه بعدی

  • پرده پذیرایی مدل حریر ساده

مدل-پرده-پذیرایی-حریر-ساده

یکی از انواع پرده که هیچ وقت از مد نمی افتد و همیشه هم طرفداران خاص خود را دارد، پرده پذیرایی مدل حریر ساده است. این نوع پرده برای خانه‌هایی با فضای مینیمال که علاقه به دریافت نور زیاد دارند، بسیار انتخاب دلنشینی است.

انواع پرده پذیرایی

2. خرید پرده پذیرایی کلاسیک

RECIPTION-CURTAINS

پرده پذیرایی کلاسیک، به پرده سلطنتی و مجلل هم معروف است و اصولا طرح‌های پیچیده دارد که از جنس مخمل هم هست. البته که در انواع جنس پارچه به کار می‌رود و این کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. اما نصب این نوع پرده در خانه، فضایی کلاسیک و مجلل برایتان ایجاد می‌کند.

  • پرده پذیرایی مدل سلطنتی

مدل پرده پذیرایی

پرده پذیرایی مدل سلطنتی هم از زیر مجموعه‌های پرده کلاسیک محسوب می‌شود و از پارچه‌های بسیار لوکس در دوخت آن استفاده می‌شود. علاوه بر پارچه‌های لوکس، چند لایه بودن این نوع پرده هم از ویژگی‌های آن است.

  • مدل پرده پذیرایی آبشاری

انواع-مدل-والان

مدل آبشاری بیشتر بسته به نوع دوخت پارچه دارد و چندان ارتباطی به نوع و جنس پارچه آن ندارد. در این نوع پرده، پایین پرده یا والان آن به صورت آبشار بالا و پایین دوخته می‌شود. این نوع دوخت برای پنجره‌های عریض کاربرد بیشتری دارد.

  • پرده پذیرایی مدل پتینه

عکس پرده پذیرایی

پتینه در واقع اضافه کردن یک طرح، به طرح اولیه و ثابت است که در پارچه پرده هم به کار می‌رود. اصولا برای این طرح اضافه شده، از الگوهای مدرن و کلاسیک استفاده می‌شود در صورتی که پرده اولیه و ثابت، طرحی ساده دارد.

  • پرده پذیرایی مدل فلت

احتمالا کلمه فلت حدس‌هایی در ذهن شما ایجاد کردن است. به پارچه‌ای که بدون چین و به صورت کاملا صاف دوخته می‌شود، پرده پذیرایی مدل فلت می‌گویند که با پارچه ساده و طرح‌دار دوخته می‌شود.

  • پرده پذیرایی حریر برجسته

پرده پذیرایی

یکی از انواع پر کاربرد پارچه برای پرده، حریر است؛ این حریر ممکن است ساده باشد یا طرحی ساده یا برجسته روی آن قرار بگیرد. داشتن طرح برجسته روی پرده، آن را بسیار منحصر به فرد می‌کند.

  • پرده پذیرایی مدل راشل

مدل پرده پذیرایی

راشل نوعی از پارچه پرده ای را می‌گویند که کمی حالت کشسانی داشته باشد. این پارچه‌ها اصولا طرحی شبیه دالبر یا حاشیه هم دارند.

  • مدل پرده پذیرایی پنل دو پلیسه

مدل پرده پذیرایی پنل دو پلیسه اصولا برای فضاهای سنتی و کلاسیک‌تر کاربرد دارد؛ در این مدل، اصولا پرده ضخیم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • مدل پرده پذیرایی توری

مدل والان توری

مدل پرده پذیرایی توری برای افرادی که گل و گیاه در خانه دارند، بهترین انتخاب است چرا که امکان جریان یافتن نور به سراسر خانه را فراهم می‌کند. ابریشم، کتان، پلی استر و پنبه از سری جنس‌های پرده توری می‌تواند باشد.

پاسخ به سوالات متداول در خصوص انواع پردهای پذیرایی

پرده-پذیرایی-مدرن

در ادامه به رایج ترین سوالات در خصوص مدل های پرد پذیرایی مناسب نوروز 1403 پاسخ داده‌ایم:

1. جدیدترین مدل پرده‌های ساده و شیک پذیرایی 2024 کدامند؟

پرده-پذیرایی-خرید

جدیدترین مدل پرده‌های ساده و شیک پذیرایی ۲۰۲۴ مربوط به انواع پرده شید و زبراست. چرا که ظاهری ساده و مینیمال به فضا می‌دهد، عبور جریان نور را ممکن می سازد و قابلیت حفظ حریم خصوصی را هم دارد.

پرده نوروز

2. پرفروش ترین پرده نوروز مدل مدرن برای پذیرایی، کدام است؟

پر فروش‌ترین پرده مدل مدرن برای پذیرایی انواع پرده‌های زیر است:

  • پرده پانچ

انواع پرده پذیرایی

  • پرده زبرا

ملزومات-و-تجهیزات-پرده-زبرا

  • پرده والان دار

پرده پذیرایی

  • پرده تور

3. ارزان‌ترین مدل پرده پذیرایی کدام است؟

پرده پذیرایی

پرده حریر ساده و پانچ آماده از ارزان‌ترین مدل پرده پذیرایی است.

4. مشخصات مدل پرده پذیرایی مناسب چیست؟

انواع پرده پذیرایی

  • حفظ حریم خصوصی خانه و اعضا
  • کنترل نور وارد شده به محیط
  • داشتن ابعاد درست و دقیق
  • هماهنگی با دیگر اجزای دکوراسیون
  • مطابقت با سلیقه اعضای خانواده

5. متراژ مصرفی پارچه برای دوخت پرده پذیرای، چگونه محاسبه می شود؟

عکس پرده پذیرایی

متراژ مصرفی پارچه برای دوخت پرده پذیرایی، کاملا بستگی به مدل پرده انتخابی شما و نوع پنجره تان دارد‌. اینکه پرده روکار باشد یا توکار و اینکه پرده انتخابی شما به شکلی و با چه میزان چینی باید دوخته شود، همگی در محاسبه متراژ مصرفی تاثیرگذار است.

عکس پرده پذیرایی

برای یافتن پاسخ این سوال به صورت دقیق، می‌توانید با تلفن فروشگاه آدار دکو تماس بگیرید و با اعلام پرده انتخابی و نوع پنجره‌تان، مقدار دقیق را از همکاران ما جویا شوید.

6. نحوه اندازه گیری پرده پذیرایی چگونه است؟

عکس پرده پذیرایی

برای نحوه اندازه‌گیری پرده پذیرایی، ابتدا باید عرض و ارتفاع را در همه مکان‌های پنجره (راست، وسط، چپ و بالا، وسط، پایین)  انتخاب کرده و از آن ۲ سانتی‌متر کم کنید. عدد به دست آمده برای دوخت پرده مناسب می‌باشد.

7. برای خانه های کوچک مناسب ترین مدل پذیرایی کدام است؟

عکس پرده پذیرایی

پرده مناسب برای خانه‌های کوچک اصولا پرده‌ای است که امکان باز و بسته شدن را به راحتی داشته باشد؛ چرا که وجود نور در خانه‌های کوچک، آن‌ها را کمی بزرگ‌تر نشان می‌دهد. از طرف دیگر پارچه پرده برای پذیرایی کوچک هم بهتر است ساده و روشن باشد چرا که پرده‌های شلوغ و گل‌دار، فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد.

خرید پرده پذیرایی

خری-پرده-پذیرایی-کلاسیک

خرید پرده پذیرایی به عوامل زیادی بستگی دارد که سلیقه شما، دکوراسیون منزل و کاربردی که پرده برایتان دارد، از مهم‌ترین عوامل هستند. مثلا ممکن است پرده برای شما فقط کاربرد حفظ حریم شخصی داشته باشد و تاکیدی روی میزان کنترل نور نداشته باشید. در نتیجه انتخاب شما متفاوت خواهد بود با زمانی که دوست دارید پرده جلوی ورود نور را کاملا بگیرد.

اگر قصد خرید انواع پرده پذیرایی یا منزل را دارید، کافیست هم  اکنون با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید انواع پرده به صورت مستقیم از تولیدی با سه سال ضمانت